Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 5, 2012

CUTI SELAMA SEPLOH HARI!! - Episode 3 ( Wedding Day Kak Hawa)

DAY 2 - Sunday , 27 May 2012
Harinih, hari yang bersejarah bagi kakak ipar aku yang sudah bergelar Isteri pada semalam harinye setelah diakad nikah pada pukul 2.30 petang.. hehe.. pagi yang ceria, bangun dengan penuh semangat!! Syaheerah pon bangon awal pagi gak.. mlm td kitorang tido dalam bilik pengantin sebab rumah penuh ngan sedare mare.. spesel kite dapat tido bilik pengantin.. tp kite tak pakai cadar pengantin la kan.. nnt kotorr.. hee~`

bangun Pagi, Syaheerah merengek sket cam bese.. so, aku pon pujuk die ngan tunjuk hadiah yang die dapat daripada sambutan harijadi die semalam.. die dapat la satu hadiah.. Piano mainan.. (sempat plak kakak iparku carik hadiah petang petang semalam bile kitorang bagitau nk wat birthday celebration) n duet seploh engget.. oklah.. wat harijadi tuh pon bukannye rancang pon.. n kite pon tak  harap pon untuk dapat hadiah.. sebab saje2 je nk rai sesame keluarga alang2 semua orang ade kat kampong mase kenduri nih kan.. 

nih la pic die bangon tito.. geraaaam sangat!! rase nak geget geget budak nih!!

aku suke muke die mase pegang duet seploh engget tuh.. moncoooong je molot diee... Eeee geramnye!!

Pastu, dah wat testing piano seme, kitorang nk g mandi plak.. kt bawah nih adengan die nk turun katil.. hishh.. aku nih seme mende lah nk amek gambo kt die.. excited plak akhir2 nih  sebab dah setahon kan, rase macam seme mende nk record, nk tempek je pic die lam album kasi penuh.. sian kt aku kan? ye lah.. baru ade sorang anak, bile anak ke-dua nanti, tak tau lah aku sempat ke tak wat seme bende nih.. hahahahha...

Aku mandi ngan syaheerah lam bilek air mak mentua .. kat sinih, aku memang kene mandi same ngan Syaheerah.. ye lah, sebab kite pegi rumah orang nih bukanye ade semua peralatan lengkap macam kat rumah kite.. kalo kt umah kite, ade bath tub, kusi duduk, bidet, mandian lengkap, ect.. kite mandikan die pon tak kuyup.. kalo balik kampong  je, memang ngan aku2 skali mandi ngan die sebab Syaheerah nih tak reti nak dok diam!  memang lenjun habes la kain baju aku kalo mandikan die tanpa bathtub , bidet bla bla bla.. hahhaha.. mane tak lenjun nye, kalo aku jirus air kt kepala je, sebok nak peluk aku.. sejuk agaknye.. kalo nak basoh berak lagilah.. Yaaa Ampon.. sebab die nih tak reti nk dok diam, kadang2 tercalit "poo poo" die kt baju aku .. adoyaaiii... tak pe dear,  Ibu sayang kamoo.. seme pon ibu sanggup buat.. semoga jadi anak yang solehah yee..

heee~~ panjang plak cite.. lari dari tajuk sebenar..

nih, kite cite plak pasal wedding kak Hawa nih.. Tema Warna adalah hijau turqois & biru turqois (betul ke ejaan nih? ah,..lantak lah.. malas nk google).. santek la kaler nih.. baju beli sedondon.. dorang beli baju kt botik Peace.. baju yaang aku pakai tu harganya RM89.. seb bek Encik Tofik bayarkan.. (pengantin xdayo nk sponsorkn.. banyak bondo len lae nk spend.. ) heee~~ mengkaseehh :)

Pergghh.. penat mem-photoshopkan seme pic yang selected selama dua jam.. nih je lah mende yg nk di kongsi.. kepade anak2 sedare, kalo mane2 pic yg xmasok nih, sebab xde.. hehee.. camera korang banyak kan? nnrt jgn lupe masok kt fb yeeee~~~ 

p/s : Tahniah sekali lagi kepada Kakak Ipar kesayangan!! semoga bahagia, dunia dan akhirat!!

ok bai!


No comments: