Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, July 25, 2011

nama anak

hahh.. name anak aku Syaheerah Humairaa'..


aku ade cite sket nk gtau.. aku prasan, name baby zaman sekarang nih, lebeh kuraaaang je.. kebanyakannye same.. yg feymes aku denga  is Aleya, Alisya, Qisya, Qis, Qistina, Syira,.. kalo lelaki plak, rayyan, daniel, adam, n banyak lagi lah..


aku pon, mase nk cari name anak aku, susah jugak la kan, sebab kalo boleh, tak mo la same ngan orang2 terdekat kite..
selame 7 ari, cari name anak setelah bersalin. sebab ari ke-7 tu, aku wat majlis bercukur jambul dah..


mula2, kitorang nk letak name Hannah Damia.. cewah, name cam hannah montana pulak.. feymes gitu.. pastu, kitorang cari maknenye, cari dalam blog nama-nama islam .  tapi, cam ade yg tak kene je.. name tuh moden.. maksudnye pon aku rase ntah dari mane ntah.. aku pon tak yakin nk letak name tuh.. bimbang kalo name tuh bukan name islam..


pasti, hubby cadang nk letak name amani.. sebab die minat pelakon syarifah amani.. sekali anak satu opes aku nama hasya amani,.. haish, xleh, xleh..


then, letak name Insyirah Humairaa'.. insyirah tuh name lecturer aku kt poli dulu.maksudnye Kelegaan, kelapangan, lapang hati.  Humairaa' plak maksudnye Sipipi merah.. gelaran nabi S.A.W kepada isterinye, A'isyah.. tapi, bile sebut, cam tak kene je..


last2, kitorang letak name Syaheerah Humairaa'. Syaheerah tu name kawan aku mase sekolah rendah dulu.. comel budaknye.. tapi aku penah curi 'sticker care bear' die.. (ish.. nk kene ganti tuh)


so, muktamad la name anak kitorg, SYAHEERAH HUMAIRAA'.


 lepas 1 minggu, aku gtau sarah, bespren aku.. sekali, die cakap anak pesal(budak kelas kitorg) pon name Umairah. Hah!! lebeh kurang same plak..asal aku lupe name anak die eh??


2 minggu lepas, hubby bace facebook kawan die name Aisyah Humaira.. ambeeekk ko...


minggu lepas jiran sebeleh umah datang melawat baby.. name anak die Izzah Insyirah. Hahh!! seb bek x letak name Insyirah.. hampir2 dah!! asal aku lupe name anak die arituh??


huhh.. selamat.. xsame name ngn org sebelah..


semalam, pegi melawat baby depan rumah.. baby tuh lahir seminggu lepas anak aku.. sekali, name die Syuhada Humairah! Hahhh!!! walaupon die lahir lambat dari baby aku, tapi, die pon xde idea yg die akan kasi nama sama ngn name anak aku.. ambeekk..


kalo la aku letak name Insyirah Humairaa' .. macam aku amek name anak jiran sebelah umah, ngn name anak jiran depan umah aku.. Hah!! esok, g skolah, name seme same satu kelas..

3 comments:

sarah said...

Hannah damia.. Bkenan beb name tu..haa len kali refer kt aku dlu sblm bg name

SaraMijie said...

mmg pening cr nama ank....huhu...tp dh cantik la tu name...mcm orgnye jgk..jez..kt de tag ko untuk contest fisher price..join la skali..mane tau menang ke...hehe..

Rosie Rose said...

tu la kan... bab nama ni susah nak plan. ada je yg sama. kekadang tu bkn saja2 nak buh nama pelik2. cuma try cari kelainan sikit. asalkan nama ada maksud yg baik2 udah ler ;)