Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 25, 2010

Permaisuri resort

21 MEI 2010

3 ari lepas, kitorg g ke port dickson untuk join femelyday JKR sambil bercuti kt sane.. huhu.. lae da kitorg x bercuti nih.. asek sebok ngn keje..


k. balik pada tajuk utama kite.. huhuh.. bilik die bes laa.. kitorg dok apartment  3 bilik.. ni hah biliknye..


nih master bed room


nih plak 2 single bed


single bed


ruang makan..

korang leh la cube g sane.. bes! ade special rate untuk goverment staff.. huhu.. sebab bangunan tuh adalah milik Badan Pengurusan Hartanah (BPH) yang diuruskan oleh Jabatan Perdana Menteri (JPM). apartment yg kitorg duduk hanye rm1** je.. agaknye, kalo ikut rate biase, RM300++ kot.. bersyukuuur..
dari atas, boleh tengot swimming pool. santek! x saba nk g mandi kt sane!

kitorang sampai pon da malam da, sbb singgah kt semban dulu jumpe Aleq n kitorg sopping barang sket.. heheh.. beli sandal untuk Sabi n baju untuk malam berbeku kt resort tu nnt.. bes!

lepas mandi, kitorang nk g makan palak.. nih satu cite yg aku benci sgt nk gtau korang.. RESTORAN D'PRINCESS .. servis macam C*****!! kedai tu mmg x nafi la kan cantik, hum.. rugi plak aku x amek gamba makanan kt situh. aku pon lupe.. tp xpe, aku ade upload pic gamba depan dr blog adieha http://adieha.blogspot.com. nnt korang bace cite nih dalam blog aku tajuk D' Princess Restaurant, Port dickson. klik kt sinih http://jazstrange.blogspot.com/2010/05/d-princess-restaurant-port-dickson-suck.html

k, berbalik pada cite asal kite.. malam tuh, kitorang makan berempat bersama Taufik(Sasabi), Wani(cousin aku), n Najwa(kwn wani). makan hampeh gile..tp xpe, kitorang kene mengejoykan diri..
wani kt restoran d' Princess(bencii!!)

lepas makan, kitorang jalan2 jap.. cuci mate dekat kemah jual2 dekat batu 4 tuh. hum.. tapi xde ape yg nk di beli, balik tido lagi bagosss..

22 MEI 2010

Pagi- pagi lagi da bangun, bersiap sedia untuk sukaneka.. makan dulu.. sepatutnye, kitorang makan kt khemas, tapi ujan pulak.. so, kitorang makan kt dewan.. sukaneka pon kitorang wat kt situh.. huhu.. enjoy ramai2!
             Lepas makan, seme keluarga kene perkenalkn diri sebelum start game, wani n najwa da lame naik atas. aku 2 orang je yang ,main.. hampeh btoll.



aku pon xtau ape yg kelaka sgt mase tuh.. =.="

nih antara game yg kitorang main..

1,kotak musik
2. kutip gule2
3. isi air dalam botol gune span
4. baling belon
5. boling 

hampeh btol sii wani ngn najwa tuh x main,..rugi x dapat adiah. dorang g mandi kolam, pantai, kayaking,.. hum.. lantak la korang, janji bahagie..

lepas main, aku balik bilik.. si wani ngn najwa tuh x balik bilik lg.. agaknye,, mandi lagi kot.. so, kitorang bawak makanan ke bilik, pastu, kitorang g kt batu 8, Teluk Kemang , PD untuk sopping baju untuk sabi.. sbb die xde lagi baju untuk malam dinner tuh.. tema malm nnt Black, white and puple.. huhu.. baju aku da ade da.. kitorang sopping kasut crocs RM10 huhu.. pastu, try2 ape yg ade kt situh.. huhu..






lepas balik dario shopping, kitorang mandi pantai, pastu kolam.. huhu.. Sasabi da pandai berenang!! yuhuu!!
 pic nih diambil oleh anak en. Azha.. agak2, yg mane satu aku? jeng jeng jeng..

BERBEQUE NITE

malam tuh, ade tema Hitam putih, dan Purple..
 
sayangnye, kitorang patutnye wat event tu kt part di area resort tuh.. tp sebab ujan, kitorang terpak se wat dak dalam dewan..huhhh~~  enviroment pon xlawa  .. hummm.. so, berbeku terpakse la wat kt tepi dewan tuh. ini la jadinyee..

Sasabi kene nyanyi sebab denda main kotak music tuh! huhu...

 sasabi nyayi lagu wings.. lagu ape ntah. 
klaka sebab sepanjang idup aku xpenah tengok die nyanyi!!

aku menang la hadiah cabutan bertuah periuk nasi.. apedaa

lepas abes berbeku nite, kitorang jalan2 kt area resort.. pastu, terserempak ngn budak2 red indian.. huhu.. dorang mmg klaka!! >"<..asalnye, aku igt sorang je.. sekali, ramai.. diorg ade wat show kt resort tu.. :p

                       nk kene sembelih ngn dorang!! huhu.. =.='  dorang nih mmg sporting aaa... si kenit tuh same tinggi je ngn aku.. ehee.. mmg aku pon pendek pon.. hohoh... aku ase cam nk hug dorang je!!.. opss.. xboleh okey.. :D
seblom balik kitorang sempat lg pose kt area swimming pool tuh.. 
 
trimas kepade sarah n mizi sbb tolong amek pic kitorg.. huhuh..

23 MEI 2010 

                  penat betol arinih.. nk g makan pagi pon malass.. kitorang turun bekfes lambat.. lepas bekfes, kitorang g jalan2 pant untuk kali terakhir.. ye la kan, tengahari da nk balek da mak cik oii!!

                Sasabi sambung lagi mandi pantai... aku tak minat btolla mandi pantai.. tambah2 pantai kt situh airnye xbrape memberi ransangan untuk aku enjoy-kan diri... hum.. lepas mandi pantai, kitorang sambung mandi kt kolam plak.. fuh.. kolam tuh 4.5 kaki dalamnye.. tinggi aku cume 5 kaki je! seb bek bleh berenang (macam la terer sgt).. kalo tak, terkapai2 aku dlm kolam tuh.. wat malu je.. hahahaa... aku xamek la pic swimming.. seksi sgt.. hahahha

penat2, kol 11.30pg gak bru naik ke apartment.. kitorang kemas2, kitorang keluar kol 12.30tgh.. huhuh.. nk shopping for the last time!!!

gamba aku xde la kan.. sbb aku tukang amek gamba.. nih kotorang beli jajan ntok wat balik.. aku kasi sebahagian ntok wani n najwa bawk balik umah dorg.. huhhh.. penat gile!! xsaba nk sampai umah nk blk tido..

bile da smpy umah, mandi2 kitorang g makan kt balakong.. huhu.. bes!!! RM25 hengget je.. lagi bes dari restoran bodoh tu...eeeee~~~


2 comments:

adieha said...

awak.. dah terang lg bersuluh.. url blog "sape tah" tu, ade tertulis kat gamba2 yg awak 'pinjam' tu. baik letak url blog sy dlm blog post awak. at least tade la nampak mcm mencurik gambar2 org.. :))

J a z s t r a n g e said...

heheh.. sori.. mase tuh, saye type sambil hati tgh panas.. smpy xpasan da ape yg saye tulis.. heheh. k. saye dah link kn blog awak.. trimekaseh.. saye blk dr pD, trus cari info dlm tenet nk cari info pasal restoran tuh.. xsangke u pon alami mende yang same.. huhu.. ape la kedai tu kan? hummm....