Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, May 21, 2010

D' Princess Waterfront Restaurant, Port Dickson -SUCK!

 nih satu cite yg aku benci sgt nk gtau korang.. RESTORAN D'PRINCESS Waterfront.. servis macam hape bende tah!! kedai tu mmg x nafi la kan cantik, hum.. rugi plak aku x amek gamba makanan kt situh. aku pon lupe.. tp xpe, aku ade upload pic gamba depan dr blog http://adieha.blogspot.com/



aku rekemendkan korang supaye JANGAN PEGI KEDAI NIH!!
reson kitorang pegi kedai nih, sebab kedainye lawa, ye la kan, 1'st impression.. nk tarik pelanggan macam kitorang yang datang jauh nih. orang pon xramai sebab kitorang harap makanan cepat siap la kan, lapa gile.

            kitorang order makan nasi, tomyam medium, ikan kerapu bakar, telur dadar medium, dan sayur kailan meduim.. eeee!! x saba aku nk cite nih.. membuak2 rasenye xtau nk susun cane cite nih.. panas telinge aku time tengah tiping nih.. 

            k, mule2, lepas order, kitorg pilih la ikan kerapu tuh.. ikan tuh, kitorg pilih yang paling kecik.. die tak timbang pon, trus cakap kt kitorg sekor tuh RM30.. celake btol.. aku tau la ikan kerapu tu mahal, tapi, die tak timbang pon, bile kite mintak timbang, die cakap "ikan nih kite da timbang awal2, untuk ikan nih, RM30".. okey, xpe.. sebab aku mintak ikan nih dibakar, aku mengharapkan ikan bakar die bes la.. so, kitorang pon tunggu la.. air cepat sampai.. naseb baek..  

             patu, sampai la tomyam , telur dadar, ngn sayur kailan tadi... tekejut aku tengok tomyam xde isi sangat.. telur dadar medium yang aku order macam gune sebijik telur..harga RM4.50 tao! agaknye, kalo aku order telur dadar small, xtau la ape rupenye.... sayur kailan meduim aku pon same! macam untuk makan sorang.. celake btolla.. menyumpah aku time tengah makan, dah kurang pahale aku dok menyumpah kedai tuh..ikan bakar tak sampai lagih, xpe lakan, agaknye, tengah bakar la kan, aku mengharapkan ikan tuh bakar cantek punye..

              10min berlalu, sekali sampai, hampeh! ikan tuh macam bukan bakar! macam die stim je ikan tuh sebab die bungkus dengan daun pisang n aluminium foil.. dalam hati aku cakap "Woi! ikan bakar ade hangus siket la bodooohh!!", .. pastu, kitorang mintak la mangkuk untuk tomyam.. nasi kotorang da sejuk da. patutnye, ready la awal2 kan, da terang2 kitorg nih 4 orang.. nk mintak satu hal sebab orang kedai nih tak alert. bile da mintak, budak tuh duduk je dekat kusi termenung.. aku panggil budak tuh "dik! mangkuk mane?" di cume bagi isyarat suruh tunggu..rupenye die soh orang lain yang amekkn mangkuk tuh..aku tak penah lagi tengok servis kedai camnih! kalo kedai lain, menggelupur nk bawakkan mangkuk tuh bile kite mintak.. ye la kan, takkan nk tunggu customer tunggu lame.. nasi da depan mate, tapi xleh makan.. sampai sejuk makanan kitorang.. panass panaaass panaass.. saba jaz, saba.. 

              lepas  5 minit, baru mangkuk sampai.. mase orang tuh datang, aku amek kesempatan tanye "dik, betul ke ni telur dadar medium?" budak tuh pon cakap.. "kejap eyh" die blah ke dapur, pastu, tak datang-datang.. kitorang tak makan lagi sebab nk komplen dulu.. dekat 5 minit tak datang, aku panggil lagi.. pastu, datang la awek kt kedai tuh . aku pon tanye la lagi " dik, ni betul ke telur dadar medium nih? kecik laa" . pastu, die cakap  "a'ah, btolla". okey, xpe2.. "sayur nih pon medium gak ke? macam makan untuk sorang je. saye order medium, bukan small " aku tanye lagi kt tokey kedai nih. dia pon mengiya kan jugak..die cakap, "telur kecik". aku pn tarik muke mengeluh.. telur dadar kecik gile! macam pakaii sebijik telur. pakai telur gred E ke? takkan la aku order telur medium harge RM4.50 pon kuantiti macam sebijik telur je? sayur plak, medium RM9.00. tapi, yang die kasi, macam untuk sorang makan.. tomyam tuh tak yah cakap la.. kuah je banyak,ade banyak bawang dalam tuh, lauk sikit sangat!. mase tuan kedai tu nk blah, laki aku cakap "patut la kedai xmaju, xramai orang".. aku harap die dengar ape yang kitorang cakap tuh.eeeee~~ geraaamm!!

               bile da makan, Sabi g baya.. sekali, die kire2, die cakap total RM70.. ambek ko!  makanan siket, xsedap, servis xbagos, ikan bakar x rupe macam bakar, aku nk baya RM 70???? aku rase macam waste gile duet aku!
bile die cakap harge tuh, kitorang mintak resit. mase tuh, tokey kedai tuh da pegang resit dah, terus die tutup ape yang die tulis. die cakap xde resit dah . ape nih? xkan wat makan mahal2 xde resit kot??? xmampu nk beli buku resit ke?? mase tuh, menggelupur die tulis balik resit, pastu kire balik depan kitorang. die susun balik harga yang kitorang makan tuh, nk cukupkan RM70.. kitorang tengok je die dengan pandangan mata yang tajam.. heee~~ celake btolla.. aku kalo boleh, aku nk maki je tokey tuh depan2.. hati aku panass!! aku rase cam nk letak sign board "jangan makan kt sini, nanti menyesal".. hee~~ saba je la.. aku hanye mampu meluahkan perasaan aku kt blog nih je.. >"< hukhuk..

3 comments:

Niessa said...

Pergh...aku yg dok bc ni pun rs cm nk bakr jer kedai 2 kan...thanks la..nasib t'bc blog u nih..Pengajaran nyer "Don't judge a book by its cover" huhuhuhu..kedai cantek pun xleh caye...hampeh.com!

J a z s t r a n g e said...

itu la pasal... saket ati woo bile teringat

J a z s t r a n g e said...

oh ye.. dengar kate restoran ni dah tutup.. ade la kawan aku kt facebook gtau(makcik die pon jadi mangse).. huhu..
hum.. dah tak laku kot..