Tuesday, May 15, 2012

GARDENING FASA 4 (kot)

Assalamualaikum..
waahh.. semenjak encik Tofik pulang dari Penang nih, malas plak nk tulis blog.. heee.. asek nk spent time je ngn femely kan..

hee.. weekend lepas, kitorang g beli pokok bunge lagih.. nk penuhkan taman kitorg yg sekangkang kera tuh.. sikit2 beli, lame2 penuh la kan..  
yang seronotnye, pokok Bonsai Cina yg kitorang beli dulu dah berbungaaa!! wohooo~~
pic nih aku amek 2 minggu lepas..

pastu kan , semangat la Encik Tofik nk meneruskan projek die.. so, pegi la beli 2 jenis lagih pokok bunga..
heheh.. katenye, nk beli lagi pokok gantung bandaraya tuh.. pegi nursery tuh pening sebab banyak sangat kaler bunga..  tak tau nk pilih mane satu.. so, ternampak la bunga gantung kaler putih. kali nih, beli kler putih la plulak..
putih itu bersih, suci.. n i like d colour. :)
bunga gantung putih yang menengkan jiwa.. owhh~~ rm8

pokok kedua yg kitorang beli adalah pokok hapekebende tah.. pokok renek.. kaler putih gak leee..  pokok jenis nih aku biase tengok kaler purple n putih je.. tp aku nengot cam putih lebih menarik.. so, beli la yg kaler putih.. RM10 untuk 5 beg.. murah kan? tokey nursery tuh kasik murah2 kt kitorg.. kalo tak, harganya RM10 untuk 3 beg je.. 
hee~~ i loike :)
operasi menanam bermula..

supervisor comot sebok ngn sikatnye..
dah siap tanam pokok renek nih.
santeknyee!!!.
 





pokok yg beli dulu berbunga ngn kencang skali!

pokok kemboja ni pon sehat2 aje..

dulu pokok nih hampir mati.. alhamdulillah, setelah membuat penanaman semula, letak tanah gambut, tembah baja,dah makan banyak keluar daun balek.. 

waaahh.. puas hati bile dah tanam pokok nih.. walaopon bukan tangan aku yang menanamnye.. heee.. luv green beb.. kite mesti amalkan penanaman pokok untuk mengekalkan kehijauan di mukabumi..  Allah suka kepada hambanya yang berjasa kepada tanah.. Nauzubillah.. terima kasih kepada Suami terchenta kerana menanam pokok di halaman rumah..  i luv u...

InsyaAllah, fasa seterusnya akan diteruskan lenkali.. :)


Thursday, May 3, 2012

PENYAKIT KUKU DAN MULUT

petang semalam, amek Syaheerah kt rumah pengasuh.. tapi pengasuh ade la tanye aku...

pengasuh : anak ko ade sakit pape tak sebelum nih?
aku         :  ade.. mase balik kampung baru2 nih demam 3 hari.. teruk gak demamnye.. 
                 nape?
pengasuh : ade sorang budak yg makcik jage tuh.. die kene penyakit kuku dan mulot.. 
                takot la jangkit..
aku         : owh, ye ke?? ish.. takot plak.. mane kite nk tau kalo kene penyakit tuh?
pengasuh : ko tengok takot ade putih2 ke kt dalam molot die ke, pastu bintik2 kat tangan..
aku         : kalo camtuh, saye terus bawak g klinik lah.. biar doctor yg check.. takot jugak 
                kan?
pengasuh : tu la pasall.. budak tuh tak datang arinih.. nenek die jage kt rumah.. sian die..
aku         : cane leh kene penyakit tuh?
pengasuh : arituh, die buat majlis ari jadi die, ye la kan, dalam ramai2 tuh terkene la 
                jangkitan..
aku         : sian die

aku pon, terus bawak Syaheerah g klinik lepas amek die kt pengasuh.. baju keje pon tak sempat tuka kt rumah.. ye la kan, denga pasal penyakit nih, takot plak kene kt anak kite..

bile pegi klinik, doc check seme .. Ahlamdulillah, xde pape.. seb baik la..
doc kasi ubat sapu je kebetulan kt tepi muka die macam kene gigit ngan serangga.. sian die..

adengan di klinik yang membuatkan aku rase nk guling2  sebab geram..

doc ade gak cakap kt aku malam tadi yang akhir2 nih memang banyak kes demam campak ngn penyakit kuku dan mulot.. ish.. mintak jauh la kan.. sian kt budak2 nih.. aku tak sanggup nengot anak aku merana sebab sakit.. :(

semoga sehat2 selalu yee.. i luv u dear..




Wednesday, May 2, 2012

STOCK BARU MEI 2012

Ketamakan menguasai diriku!! owh tideeekk!!!
promosi raya!! raya!!

kain-kain yang memukau..

dan tudung tudung bawal printed yang peymes skang... rembat jangan tak rembat!!

esok baru nk update kt facebook.. xde mase la akhir2 nih.. ceewah!! 
jgn lupe singgah kt Humairaa' Lovely Shop tau.. 

ok bai!